مقالات تخصصی

خرید و فروش گرافیت کم سولفور + قیمت

خرید و فروش گرافیت کم سولفور + قیمت

مهمترین عناوین قیمت خرید و فروش گرافیت کم سولفور:

  • گرافیت کم سولفور چیست
  • تولید گرافیت کم سولفور
  • تولید کننده گرافیت کم سولفور
  • مصرف گرافیت کم سولفور
  • کاربرد گرافیت کم سولفور
  • قیمت خرید و فروش گرافیت کم سولفور

هستند که هر کدام اطلاعات کامل و مفیدی را در اختیار کسانی که به دنبال خرید فرو آلیاژ و تامین آن هستند قرار می دهد.

در ابتدا آشنایی کامل با خود محصول می تواند تعیین کند که تا چه حد محصول معرفی شده برای مشتری کاربرد دارد و ارزش واقعی آن چقدر است.

پس این مطلب را دنبال کنید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنیم.

گرافیت کم سولفور چیست؟

ساختار گرافیت کم سولفور

گرافیت کم سولفور (GPC) یک ماده کربنی است که از کک نفتی گرافیتی شده تولید می شود. 

کک نفتی در اصل محصول جانبی فرآیند پالایش نفت است که عمدتاً از هیدروکربن های آروماتیک تشکیل شده است. 

در فرآیند گرافیته شدن، کک نفتی در دمای بسیار بالا (حدود 2500 تا 3500 درجه سانتیگراد) گرم می شود تا به ساختار گرافیتی تبدیل شود.

خرید و فروش گرافیت کم سولفور

خرید و فروش گرافیت کم سولفور

 

ترکیب شیمیایی گرافیت کم سولفور

گرافیت کم سولفور عمدتاً از کربن تشکیل شده است (حدود 97%) و سایر عناصر موجود در آن شامل حداکثر 0.05 درصد گوگرد، 0.2 درصد خاکستر و 0.1 درصد نیتروژن می شود.

خصوصیات ظاهری گرافیت کم سولفور

گرافیت کم سولفور به صورت دانه های ریز یا گرانول تولید می شود که رنگ آن سیاه یا خاکستری تیره است و دارای ساختاری اسفنجی است.

خصوصیات برتر گرافیت کم سولفور نسبت به دیگر فرو آلیاژ ها

گرافیت کم سولفور نسبت به دیگر فرو آلیاژ ها دارای خلوص بالای کربن (حدود 97%) است که باعث بهبود خواص مکانیکی و شیمیایی محصولات فولادی می شود.

درصد سولفور پایین گرافیت کم سولفور نیز می تواند باعث کاهش تشکیل ناخالصی های گوگردی در محصولات فولادی شود. 

این ناخالصی ها در واقع باعث کاهش مقاومت فلزات در برابر خوردگی و شکنندگی می شوند.

همچنین گرافیت حاوی مقادیر کمی از سولفور توانایی هدایت حرارتی بالایی دارد که باعث بهبود خواص ریخته گری محصولات فولادی می شود.

میزان مصرف گرافیت کم سولفور

گرافیت کم سولفور در صنایع مختلفی از جمله فولاد سازی، ریخته گری، نسوز و گرافیت سازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و میزان مصرف آن در جهان در سال 2022 حدود 10 میلیون تن بوده است.

در صنعت فولاد سازی، گرافیت کم سولفور به عنوان افزودنی کربنی برای افزایش محتوای کربن فولاد استفاده می شود زیرا خواص مکانیکی و شیمیایی فولاد را مانند سختی، مقاومت در برابر خوردگی و استحکام تقویت می کند و در صنعت ریخته گری، این ماده کم سولفور به عنوان ماده ایی افزودنی برای بهبود خواص ریخته گری محصولات فولادی استفاده می شود.

با کاهش انقباض و افزایش جریان پذیری، کیفیت نهایی محصول ریخته گری افزایش می یابد.

در صنعت نسوز، نیز این ماده باعث افزایش مقاومت فلز در برابر حرارت، خوردگی و سایش می شود.

تولید گرافیت کم سولفور

مصرف گرافیت کم سولفور

یکی از کاربرد های اصلی گرافیت کم سولفور، در ساخت باتری های لیتیوم یونی است. 

در این باتری ها، گرافیت کم سولفور به عنوان کاتد (کاتد مسئول ذخیره انرژی در باتری است) استفاده می شود و با درصد سولفور پایینی که دارد، ظرفیت و طول عمر باتری را افزایش می دهد و در بهبود عملکرد آن در دما های بالا نقش دارد.

در حال حاضر می توان گفت که با رشد سریع بازار باتری های لیتیوم یونی میزان مصرف گرافیت کم سولفور برای ساخت باتری های لیتیوم یونی در حال افزایش است. 

مصرف گرافیت کم سولفور در ساخت الکترود های جوشکاری

ساخت الکترود جوشکاری یکی دیگر از زمینه های است که این گرافیت در آن مصرف می شود زیرا در برابر خوردگی مقاوم بوده، هدایت حرارتی بالا و رسانایی الکتریکی مناسبی دارد. 

کاربرد گرافیت کم سولفور

مهمترین کاربرد گرافیک مدل کم سولفور استفاده از آن برای ساخت قسمت‌ های مهم هواپیما ها است.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این محصولات خاصیت هدایت حرارتی مناسبی دارند که می‌توان برای ساخت محفظه احتراق، توربین و پروانه موتور های جت جدید از آن استفاده کرد.

هواپیما و فضاپیما هایی که طراحی و ساخته می‌ شوند باید زمانی که به جو یا به فضا وارد می‌ شوند در برابر دمای شدید دارای سپر های مناسبی باشند.

در این سپر ها نیز همانند قطعات موتور های جت هواپیما ها گرافیت کم سولفور استفاده شده است.

تولید گرافیت کم سولفور

برای تولید محصولی مانند گرافیت کم سولفور به طور کلی مراحل زیر طی می شود.

کک نفتی از فرآیند پالایش نفت به دست می آید و به همین خاطر باید دارای کیفیت و خلوص مناسب باشد تا بتوان از آن برای تولید گرافیت کم سولفور استفاده کرد.

به همین خاطر این ماده نفتی در دمای بسیار بالای کوره ها (حدود 2500 تا 3500 درجه سانتیگراد) گرم می شود تا به ساختار گرافیتی تبدیل شود. 

سپس گرافیت تهیه شده برای حذف ناخالصی ها مانند گوگرد، خاکستر و نیتروژن تصفیه می شود که این کار معمولاً توسط روش های فیزیکی یا شیمیایی انجام می شود.

در گام نهایی گرافیت باید به صورت دانه های ریز تصفیه و خرد شود.

عوامل موثر بر کیفیت گرافیت کم سولفور

یکی از عوامل موثر بر کیفیت گرافیت کم سولفور کیفیت کک نفتی است.

کیفیت کک نفتی تاثیر مستقیمی بر کیفیت گرافیت کم سولفور دارد و باید میزان خلوص و درصد کربن بالایی داشته باشد.

دما و زمان گرافیته شدن نیز بر کیفیت نهایی این محصول اثر می گذارند طوری که هر چقدر دما بالاتر و زمان گرافیتی شدن آن طولانی تر باشد، درصد کربن و خواص گرافیت افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین در زمان تولید این ماده به روش تصفیه نیز باید توجه نمود زیرا روش های تصفیه فیزیکی معمولاً گرافیت های ساخته شده خلوص بالاتری دارند.

تولید کک پترولیوم که به صورت GPC نیز نوشته می شود می تواند تاثیرات مثبت زیادی بر پیشرفت کشور داشته باشد. 

این مدل گرافیت می تواند باعث افزایش کیفیت محصولات، کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری در صنایع مختلف شود.

تولید گرافیت کم سولفور

وضعیت تولید جهانی گرافیت کم سولفور

امروزه در جهان بزرگترین تولید کنندگان GPC کشور های چین، هند و ژاپن هستند.

انتظار می رود که تقاضا برای تولید GPC در سال های آینده افزایش یابد زیرا مصرف فولاد، ریخته گری و نسوز در جهان در حال افزایش است.

ایران نیز به دلیل اینکه دارای منابع غنی از نفت و گاز است می تواند به عنوان منبع کک نفتی برای تولید GPC مورد استفاده قرار گیرد. 

در حال حاضر، یک کارخانه تولید GPC در ایران با ظرفیت تولید 100 هزار تن در سال در حال بهره برداری است. همچنین، چندین طرح توسعه تولید GPC در ایران در حال اجرا است.

آینده تولید GPC در ایران

ایران پتانسیل بالایی برای تولید GPC دارد.

با توسعه این صنعت، می توان به اهداف مختلفی از جمله اشتغال زایی، ارزآوری و کاهش وابستگی به واردات دست پیدا کرد.

آینده تولید GPC در ایران

گرافیت کم سولفور، ماده ای با پتانسیل صادراتی

یکی از عواملی که باعث پتانسیل صادرات بالای گرافیت کم سولفور می شود تقاضای جهانی بالایی است که برای آن وجود دارد. 

گرافیت کم سولفور یک ماده با ارزش افزوده بالا است.

به همین خاطر صادرات آن برای صادر کنندگان بسیار سود آور است و از آنجایی که ایران دارای منابع غنی از نفت است، این مسئله باعث می شود که ایران از مزیت نسبی در تولید GPC برخوردار باشد.

به علاوه ایران دارای نیروی کار ماهر و متخصص در زمینه تولید GPC است که باعث شده است گرافیت های تولیدی کشور ایران کیفیت بالایی داشته باشند.

به همین دلیل تامین گرافیت کم سولفور برای صنایع مختلف امری ضروری است. 

با این حال، یافتن یک تامین کننده معتبر و قابل اعتماد می تواند دشوار باشد.

همگامان صنعت فولاد اسپادانا یکی از معتبر ترین تامین کنندگان این ماده در ایران است که با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تولید و تامین فرو آلیاژ ها توانسته است اعتماد مشتریان زیادی را جلب کند.

شما می توانید برای استعلام قیمت خرید و فروش گرافیت کم سولفور با کارشناس شرکت همگامان صنعت فولاد اسپادانا تماس بگیرید.

برای دسترسی راحت شما، شماره ی کارشناس در سایت ثبت شده است.

 

تولید کننده گرافیت کم سولفور

شرکت همگامان صنعت فولاد اسپادانا که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده است، به عنوان تامین کننده گرافیت کم سولفور در ایران، قادر به تامین و عرضه این ماده با خلوص بالا از تولید کنندگان برتر جهانی به صنایع مختلف از جمله فولاد‌ سازی است.

این شرکت تامین کننده از جمله شرکت‌ های برتری است که به دلیل ۳۰ سال سابقه ی کارشناسان آن در زمینه تامین و عرضه فرو آلیاژ ها، نقش مهمی در تامین مواد اولیه برای صنایع مختلف در ایران ایفا می‌کند زیرا می‌ تواند به افزایش کیفیت محصولات فولادی، کاهش هزینه‌ های تولید و افزایش بهره‌وری صنایع کمک نماید.

 

قیمت گرافیت کم سولفور

قیمت خرید و فروش گرافیت کم سولفور در بازار صادراتی، با مواردی مانند عرضه و تقاضا، قیمت کک نفتی، هزینه های حمل و نقل و تعرفه های گمرکی تعیین می شود.

افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت و کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت می شود.

از طرف دیگر هزینه های حمل و نقل گرافیت کم سولفور به کشور های مختلف و تعرفه های گمرکی اعمال شده توسط آن ها بر واردات گرافیت کم سولفور، قیمت این ماده را افزایش می دهد.

در سال ۲۰۲۳، قیمت گرافیت کم سولفور در بازار صادراتی به طور متوسط ​​حدود ۶۰۰ دلار در هر تن بود. 

این قیمت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، که به دلیل افزایش تقاضا از کشور های آسیایی و اروپایی است.

قیمت گرافیت کم سولفور در بازار صادراتی برای گرید های گوناگون یکسان نیست، زیرا گرید های با خلوص بالاتر و درصد سولفور پایین تر، قیمت بالاتری دارند.

پیش بینی قیمت گرافیت کم سولفور در بازار صادراتی

انتظار می رود که قیمت گرافیت کم سولفور در بازار صادراتی در سال های آینده افزایش یابد. 

این افزایش به دلیل عوامل مختلفی از جمله افزایش تقاضا از کشور های آسیایی و اروپایی، کاهش تولید در چین و افزایش قیمت کک نفتی است.

در سال ۲۰۲۴، قیمت گرافیت کم سولفور در بازار صادراتی به طور متوسط ​​حدود ۷۰۰ دلار در هر تن پیش بینی می شود.

 

سخن پایانی

به طور خلاصه گرافیت کم سولفور (GPC)، ماده‌ای کربنی است که از کک نفتی گرافیتی تولید می‌ شود. 

کک نفتی به عنوان فرآیند جانبی پالایش نفت به دست می‌ آید و اصلی‌ترین ترکیب‌ های آن از هیدرو کربن‌ های آروماتیک تشکیل شده است و در فرآیند گرافیت‌ سازی، کک نفتی در دما های بسیار بالا به ساختار گرافیتی تبدیل می‌ شود.

ترکیب شیمیایی GPC اصلی‌ترین بخش آن کربن (حدود 97%) می‌ باشد، و دارای حداکثر 0.05 درصد گوگرد، 0.2 درصد خاکستر و 0.1 درصد نیتروژن است. 

این ماده به صورت دانه‌ های ریز یا گرانول تولید می‌ شود، دارای ساختار اسفنجی با رنگ سیاه یا خاکستری تیره است، با خلوص بالایی از کربن (حدود 97%) که در آن وجود دارد سرعت بهبود خواص مکانیکی و شیمیایی محصولات فولادی را تسریع می‌ کند و سولفور کم موجود در آن می‌ تواند تشکیل ناخالصی‌ های گوگردی در محصولات فولادی را کاهش دهد و مقاومت فلزات در برابر خوردگی و شکنندگی را افزایش دهد.

همچنین دانستید که برای تهیه این محصولات مراحلی مانند تولید کک نفتی با کیفیت و خلوص مناسب، گرافیت‌ سازی در دما های بالا، تصفیه جهت حذف ناخالصی‌ های گوگرد، خاکستر و نیتروژن و تصفیه و خرد سازی این مواد انجام می‌ شود و عواملی مانند کیفیت کک نفتی، دما و زمان گرافیت‌ سازی و روش‌ های تصفیه بر کیفیت نهایی آن ها تاثیر می‌ گذارند.

جهانی‌ ترین تولید‌ کنندگان GPC چین، هند و ژاپن هستند، اما ایران نیز پتانسیل بالایی برای تولید این ماده دارد و می‌ تواند به عنوان منبع کک نفتی برای تولید GPC از آن ها بهره‌برداری کند. 

تامین GPC برای صنایع مختلف از جمله فولاد‌ سازی اهمیت دارد و باعث کاهش وابستگی به واردات و ایجاد فرصت‌ های صادراتی برای ایران می‌ شود.

همگامان صنعت فولاد اسپادانا یکی از شناخته شده ترین شرکت های تولید کننده فرو آلیاژ ها، مواد کربنی، فلزات و الکترود ها در استان اصفهان است.

با افزایش تولیدات داخلی، کشور قادر به تامین نیاز های خود از منابع و محصولات مختلف خواهد بود و به این ترتیب، از وابستگی آن به شرایط بین‌ المللی و نوسانات قیمت‌ ها کاسته می‌ شود و کشور مستقل‌ تر به عملیات خارجی نهاد های بین‌ المللی می‌ پردازد.

علاوه بر این، با افزایش تولید داخلی، امکان صادرات محصولات به بازار های بین‌ المللی نیز ایجاد می‌ شود و اقتصاد ملی تقویت می شود و فرصت‌ های جدیدی را برای توسعه صنایع مختلف در کشور ایجاد می‌ کند.

به طور کلی، تولیدات داخلی بیشتر به معنای رشد و توسعه صنایع مختلف در کشور است و بیشتر می‌ تواند به تحقق اهداف اقتصادی و صنعتی کشور ایران کمک کند.

اگر شما به دنبال مرکزی برای همکاری طولانی‌مدت جهت دنبال کردن اهداف صنعتی خود هستید، این شرکت آماده به همکاری با شما مشتریان عزیز می‌ باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *